Cara meremajakan wajah anda dengan rawatan rumah yang berpatutan

keremajaan wajah

Setiap daripada kita lambat laun berfikir tentang memelihara belia. Bagaimana untuk meremajakan wajah anda tanpa kos tambahan, menggunakan kaedah yang berpatutan dan terbukti? Oleh itu, anda tidak mahu membahayakan diri daripada operasi dan suntikan, membuang masa dan wang dengan kaedah yang tidak berkesan. Artikel ini akan membantu anda meremajakan wajah anda di rumah.

Kami akan memberitahu anda bagaimana anda dapat mengembalikan usia muda: kaedah anti penuaan apa yang ada; yang lebih berkesan - kosmetik atau senaman anti-penuaan; bagaimana kita secara amnya usia.

Apa yang perlu anda lakukan agar tidak mempercepat permulaan usia tua - baca jawapan untuk ini dan banyak lagi pertanyaan lain dalam artikel.

Cara meremajakan wajah anda: bermula dengan perkara utama

sebelum dan selepas peremajaan kulit

Pertarungan terbaik adalah pencegahan. Oleh itu, perkara pertama yang kita mulakan untuk meremajakan adalah membuang faktor-faktor yang memprovokasi:

  • Diet yang tidak seimbang. Kebiasaan makan makanan segera, bersandar pada makanan berlemak, goreng, gula-gula dan makanan ringan adalah langkah pertama untuk penuaan. Atau keburukannya, ketika, dalam usaha menurunkan berat badan yang cepat, mereka makan diet lapar rendah lemak.
  • Keracunan kebiasaan. Racun alkohol dan nikotin, menimbulkan rasa pening dalaman dan luaran. Dan pada perokok, kawasan di sekitar bibir, mata dan leher sangat terjejas.
  • Cahaya ultraviolet yang banyak. Penyamakan cantik, tetapi harus ada ukuran. Cahaya ultraviolet mengeringkan kulit dan mempercepat proses penuaan.
  • Tekanan yang kerap, kurang tidur. Dari beban berlebihan, badan semakin lesu dan bertambah tua. Anda mungkin telah memperhatikan bagaimana orang menambah secara mendadak setelah bertahun-tahun setelah pengalaman dan beban yang tinggi.
  • Ekspresi wajah yang terlalu aktif, kebiasaan mengerutkan kening, mengerutkan dahi. Walaupun gadis-gadis muda menderita ini, dan pada usia 55-60 tahun, lipatan tiruan yang mendalam tidak lagi dapat dilicinkan di rumah. Oleh itu, anda perlu belajar mengawal ekspresi wajah hingga usia 20-30 tahun, sementara kulit masih boleh dipulihkan.
  • Penjagaan kulit yang tidak betul. Pertama, ia adalah kosmetik hiasan dan penjagaan berkualiti rendah. Kedua, sentuhan agresif ke wajah ketika anda memakai solek dan krim di atasnya atau mencuci muka bukan dengan gerakan ringan di sepanjang garis urut, tetapi bagaimanapun. Ketiga, menggunakan krim sebelum keluar di musim sejuk (atau tidak digunakan pada musim panas).
  • Mengabaikan sukan dan bersenam untuk wajah. Gaya hidup yang tidak aktif melambatkan metabolisme anda. Toksin dikeluarkan dengan lebih perlahan, peredaran darah di kulit menjadi lebih teruk, dan ketepuan sel oksigen juga lumpuh. Otot yang lembik merosot lebih cepat, meregangkan kulit, yang menjadikan pemakanan tisu dan penghapusan toksin daripada mereka menjadi lebih perlahan.

Sekiranya anda kerap mengunjungi ahli kecantikan, tetapi pada masa yang sama mempercepat penuaan diri anda (asap seperti lokomotif wap, misalnya, atau tidak aktif secara fizikal), hasilnya sama ada jangka pendek atau tidak sama sekali

Sasarkan untuk menembak: menentukan cara untuk melawan

Bagaimana usia tua datang? Proses degeneratif pada kulit dipicu ketika "tiga paus" nada dan kesihatan kulit mulai berfungsi dengan gangguan: peredaran darah, sistem limfa dan konduksi saraf.

  1. Masalah vaskular - nutrien tidak masuk ke dalam otot dan kulit wajah;
  2. Limfa kurang dikeluarkan - toksin bertakung di kulit dan meracunnya;
  3. Pengaliran saraf terganggu - kekejangan otot dan cepat habis.

Anda mungkin menyedari bahawa setiap orang berumur dengan kadar dan intensiti yang berbeza. Seseorang memperhatikan kedutan pertama pada usia 40 tahun, dan kepada seseorang pendahulu awal penuaan datang sebelum usia 30 - 35. Ini mengenai jenis penampilan dan perlembagaan.

tahap peremajaan kulit wajah

Tidak ada ubat seperti yang meremajakan selama 20 tahun sekaligus. Tetapi anda boleh menolong diri sendiri - membuat "tiga paus" menjalankan fungsinya dengan betul.

Bagaimana kita melakukannya:

  • Kami melakukan latihan pemodelan untuk wajah dan leher, yang mengencangkan otot dan kulit: ia menyebabkan aliran darah ke tisu, memperbaiki aliran keluar limfa dan memulihkan pengaliran impuls saraf.
  • Kami menggunakan kosmetik anti-penuaan yang menyuburkan kulit secara mendalam: serum, topeng anti-penuaan dan krim. Semua ini boleh dilakukan sendiri di rumah. Lebih lanjut mengenai ini kemudian.
  • Jangan lupa tentang prosedur yang meningkatkan pemakanan tisu: urutan yang menyegarkan, mandi wap dan sauna, kompres herba hangat, berjalan di udara segar, mencuci dengan air sejuk.
  • Kami makan dengan betul. Untuk kesihatan dan awet muda, kulit kita memerlukan lemak, protein, vitamin A, E, karotena dan unsur surih yang betul. Dan, tentu saja, air. Karbohidrat cepat, lemak, pewarna dan penambah rasa yang tidak sihat - ke dalam kotak api.
  • Kami tidak membunuh remaja dengan kekurangan tidur, tekanan, racun, penyamakan aktif, diet ketat dan solek yang berat.

Ini adalah petunjuk utama. Sekarang mengenai kaedah reanimation itu sendiri. Saya tidak akan mengiklankan produk kedai, tetapi saya akan meneliti bagaimana anda dapat meremajakan kulit wajah anda dengan kosmetik rumah.

Minyak

ubat tradisional untuk keremajaan wajah

Minyak anti-penuaan dianggap sebagai minyak biji anggur, zaitun, mawar, oren, biji wortel dan minyak kuman gandum, kayu cendana, melati, chamomile, minyak jojoba. Mereka menegangkan kulit, melegakan kekejangan, melembapkan, meratakan wajah, menghilangkan pigmentasi yang berkaitan dengan usia.

Minyak ditambahkan ke topeng, kompres, gosok, aplikasi, krim, tonik untuk menghilangkan make-up, dioleskan ke arah masalah.

Berikut adalah beberapa resipi menarik dengan minyak:

  • Aplikasi anti-kedut di sekitar mata. Campurkan 2-3 titisan mana-mana tiga minyak anti-penuaan, lembapkan 2 pelapik kapas dengan banyak, letakkan pada kelopak mata tertutup, tunggu 15-20 minit. Kami melakukannya 1-2 kali seminggu. Selepas 50 tahun, anda boleh sekurang-kurangnya setiap hari.
  • Topeng untuk keremajaan kulit berminyak. Kukus kulit dengan kompres: buat rebusan ramuan herba atau bancuh teh, sejukkan sedikit, celupkan serbet kain kasa ke dalamnya dan biarkan di wajah anda selama 10 minit. Kemudian kami mencampurkan 3 tetes minyak mawar dan 1 sudu kecil. sebarang minyak asas (minyak zaitun, kelapa atau gandum). Sapukan pada kulit di sepanjang garis urut dengan ketukan ringan. Selepas 15 minit, gosokkan sisa dengan serbet.
  • Topeng yang menyegarkan untuk kulit kering. 3-5 titisan minyak chamomile, melati dan anggur dicampurkan. Ia juga digunakan pada kulit yang dikukus dengan kompres herba selama 15 minit.
menggunakan topeng muka yang menyegarkan

Topeng sesuai untuk mandi ketika kulit dikukus dan boleh diterima secara maksimum. Atau anda boleh menambahkan 2 tetes tiga minyak anti-penuaan pada krim biasa anda.

Pembantu yang boleh dimakan

Ia bagus apabila anda mempunyai pondok musim panas - beri, sayur-sayuran dan buah-buahan, madu, telur dan produk tenusu berguna bukan sahaja di dalam. Bosan makan - lekapkan di wajah anda, pasti ada faedahnya di mana sahaja.

Apa itu anti-penuaan:

  • Timun. Ini klasik - nenek kami juga menyapu timun dari wajah mereka dengan "pantat" mereka ketika mereka sedang menyiapkan salad. Anda boleh membuat "topeng" timun standard dengan menutup seluruh wajah dengan kepingan timun. Atau anda boleh menggosoknya dan menambahkan minyak anti-penuaan pada gruel.
  • Beri. Ambil raspberi dan strawberi, hancurkan dengan garpu dan campurkan dengan krim masam dan gula. Scrub mencerahkan, mengencangkan, menyebabkan aliran darah ke kulit, membuang sel mati. Dan baunya seperti! Sukar untuk tidak makan.
  • Kentang. Kami membuat kentang tumbuk dari kentang rebus tanpa garam dan disapukan di wajah selama 15 minit. Anda boleh menambah krim masam atau susu.
  • Sitrus. Sekiranya anda tidak mengalami alahan, anda boleh menambahkan jus lemon atau oren ke topeng - ia akan cerah dan nada, menyebabkan aliran darah.
  • Protein. Campuran kefir dan madu, 1 sudu besar. l. dan 1 biji telur putih, pukul dan tahan di wajah selama 15 minit. Anda boleh menggantikan kefir dengan ragi hidup, dan anda mendapat topeng ragi.

Anda secara berkala boleh menggunakan krim masam berminyak ke wajah anda jika anda mempunyai kulit kering atau normal. Semua bahan digabungkan dengan sempurna antara satu sama lain - buat seperti yang diberitahu oleh fantasi anda.

Hasil

Kosmetik anti-penuaan (buatan sendiri dan dibeli), seperti prosedur di pakar kecantikan, tidak menyelesaikan intipati penuaan, tetapi menutup gejala. Oleh itu, cara meremajakan wajah anda adalah dengan menggabungkan rawatan diri dengan gimnastik yang menyegarkan.